04 Jul
04Jul

ن

זמנים קשים מכתיבים שירים לא קשים. 

התכנסנו כאן כדי להכריז באופן רשמי על אלבום טרוי חדש, שהוא בעצם אלבום לזכרו של רועי הראבן, הישות שהתקיימה כאן לפני כינונו של טרוי. ההקשר לזמרת האהובה, דרורה חבקין, מובן כמעט מאליו. זאת מחווה. אהוד בנאי פעם אמר לי שאני יכול להמשיך להכתחש לקשר הגורדי הזה, אלא שהוא ימשיך ללוות אותי כל החיים. לכן, החלטתי לאמץ, לשחרר, במקום לנסות להלחם בזה. אני הוא תלמידה של דרורה חבקין, וזה אחלה. 

האלבום יכלול כמה שירים חדשים. אפילו גרסאות כיסוי לשירים של דרורה. משהו שבחיים לא דמיינתי את עצמי עושה. אבל במסגרת האלבום הזה עם אני הולך אחורה בזמן, הרבה אחורה בזמן. 

במסגרת הפרוייקט הזה לקחתי על עצמי מטלה להזכר בכל מיני שירים שכתבתי ומעולם לא פורסמו והם בני 30 שנה לפחות. איך אתה יודע ששיר הוא שיר טוב? אם הוא שרד את הזמן בשלמותו בזיכרון שלי. עד כה שיחזרתי בהצלחה שלושה כאלה. יש לי מחברת ייעודית כזאת, ואני מקפיד לכתוב את השירים בכתב יד. ככה הם נותרים חיים, וישרדו את הזמן, גם אם לא נצלח את עידן החשמל הזה בהצלחה יתירה. 

השיטה שבה אני כותב שירים השתנתה לאורך ציר הזמן. פעם זה היה רעיון שהיה קופץ בראש, ובתוך הראש היה עובר את העיבוד שלו, עד לרגע כתיבת השיר על ניר. עם הזמן, המעבר אל המדיה הדיגיטלית, הלפטופ, ואולפני ההקלטה הביתיים, המירו את השיטה הזאת בעבודת אולפן ההקלטה הקבועה, שהיא גם מלאכת כתיבת שירים, שהרבה פעמים נובעים מתוך סאונדים בתוך האולפן, בניגוד להוויית שיר שהמקור שלה הוא בתוך הראש. 

 


פייסבוק הציף עבורי את התמונה הזאת משנת 2023. להזכירנו שפעם הייתה כאן ראש עיר מצויינת וממש חתיכה. פאק רציני להזכיר את זה, שכל מעלותיה אמורות להשען על המראה שלה. כן, עיקר ה"בעיה" של עינת קליש רותם הייתה נעוצה בזה שהיא פשוט אישה, ולא סתם אישה, אישה יפה. בעולם הקצת מבלבל שאנחנו חיים בו היום,אישה יפה לא אמורה להיות ראש עיר. מותר לה לעשות הרבה דברים, להיות עורכת דין, לנהל עמותה, ואפילו אם תרצה, עיתונאית מצליחה. אבל ראש עיר? בחיפה סיגל לעצמו זה שקדם לה את ההרגל לזלזל בכל מילה שהיא אומרת. ניכס לעצמו את התחלת פרוייקט שיפוץ השוק, למרות שזה היה דבר שבעצם נעשה תחת השפעתה בימי ישיבתה באופוזיציה. אחר כך כשזכתה, העניק לה חיבוק דוב, ובטון שנע בין בריטי למתרפס הבטיח לה שהוא כאן בשבילה בכל עניין ובעת כל צורך.

אין כמו יונה יהב כדי לתת כתף לחבר. יונה היה בשבילי תמיד באמת בכל עניין וזמן שהזקקתי לו. מילה שלו היא מילה, ואני מאמין לו לגמרי. גם קליש אגב. אבל אפשר להיות כזה גם בלי להתנהג כאחרון השוביניסטם. ואפשר להיות גם חכמה וטובה, מבלי לתעב אחרים,  גברת עינת. 

קליש הניבה עבורי שלושה שירים שנכתבו בראש, טרילוגיה אם תרצו - השיר הראשון קליש, השיר השני תנו כבוד, שניהם יצאו במסגרת "גנצ לאוניד" שלי ושל מאור מיילס ויזל. השלישי יצא במסגרת Land of Nova ונקרא Crusade והוא שיר מרהיב במיוחד, ובאופן פלאי, ראש העיר ליוותה את דקות היצירה הראשונות של קיומו בערב של שישי אחד.  יצא ממנו גם קליפ מרהיב שקומטה ערך צייר ויצר. 

לינדנשטראוס שבתמונה היה שופט נערץ, וגם מבקר המדינה בשעתו. הבת שלו, שרון, למדה איתי בבית הספר, והייתה בעצמה נושאו של אחד מהשירים המקודמים שנכתבו בראש שלי, וישר לתוך קסטה. אני מנסה להזכר בו ולא מצליח. לוקח בחשבון שהוא עדיין עשוי לצוץ מתישהו מתוך תהומות הנשייה. 



TROY


אימייל למקרה ששכחתי אצלכם איזה שיר שלי 

troy@troy.co.il



הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.