20 Jul
20Jul

דיוח מאת TROY

על פניו מדובר ברעיון מצויין. שינה בקפסולות קטנות, קומפקטיות, זה רק מיטה נטו, בחלל שהוא מאוד קטן, יש מי שזה יזכיר לו ארון מתים, ויש מי שפשוט ימות על הרעיון. השורה התחתונה היא שאתה פשוט מת, מת לברוח משם. ולא בגלל שהרעיון גרוע, להיפך, בגלל היישום שלו. שקט לא תקבל, גם אירוח לא, ובוודאי שלא שירות, אחרי הכל - כאן זה ישראל. בייחוד ביום שבו פגע כטבמ בתל אביב, וכולנו על הקצה. 




יש משהו מאוד מטעה במלון שמציע לך נוף מול הים, אבל בבואך אל המקום אומר לך שטעית, אין נוף מול הים ביחידה שהזמנת, כשאתה מנסה לבסס את הרעיון שהזמנת תא זוגי ולא בודד, ושהיה לך די ברור שיהיה נוף, כי זה מה שרשום בתיאור הראשי, מסתכלים עליך כמו משוגע שצנח מהמאדים. 



צלם: TROY

מלון קפסולות עושה מאמץ על שתגיע אליו, וזאת באמצעות קמפיין מובהק באתר בוקינג, שמתעדף אותו בראש העמוד, מייד עם תוצאות החיפוש. הם גם מציעים לך ארוחת בוקר משובחת, אבל תבוא בערב כדי לקבל שובר (כי אנחנו אוהבים שאתה עובד בשבילנו, וכי זה קצת כמו קיבוץ כאן). 

בפועל, אנחנו מדברים כאן על יום שישי 20.7.24 בשעה 15:30 שבוצע צ'ק אין במקום. כשכבר בכניסה משהו הריח לא טוב, היעדר מוחלט של תודעת שירות, עובד שיושב קפוא מול מסך, מנסה לפתוח איזה קובץ לא ברור, בזמן שסמוך לשולחן הלובי משתרך לו תור שהולך ומתארך. 

החום ששורר בחוץ הוא 33 מעלות, והלחות היא 80 אחוז. זה אומר שמי שהגיע נוטף זיעה, וסביר להניח שהוא די מותש מהדרך שעשה. וודאי אם מדובר בתיירים שנחתו לפני שעה קלה בנתב"ג. 

בירור קטן מול עובדי המלון מגלה שאיש לא שם קצוץ על כך שהגיע כותב המדור כדי לכתוב עליהם ביקורת. מייד עם היוודע חוסר ההבנה בנוגע לנוף הים שלא קיים בקפסולה שהוצאה לי, מבלי שיש לי יכולת כלשהי להוכיח אחרת (אישור ההזמנה בבוקינג לא כולל תמונה), מייד מודיע העובד, מבלי להתייעץ ובאופן אלים, על ביטול הזמנה חד צדדי מצד המקום. 

נכון, יש אפשרות למקום לבטל שהות של אורח, אבל אם טרם ביצע צ'ק אין זאת חובתו של המקום לתת זיכוי מלא. יתירה מכך, כשמדובר ביום כמו שישי, בשעה שבה אין כבר תחבורה ציבורית, חובה על בעלי המקום להציע מקום חלופי (אחרי הכל הם האחראים לביטול, ולא מי שהזמין חדר). 

בעלי ה O Pod מתגלים גם בשיא חוצפתם, כשהם שולחים דרך בוקינג טופס שאתה אמור לחתום עליו, כאילו לא הגעת כלל אל הנכס, ולכן חבות תשלום ה"אירוח" שלא התקיים הוא עליך (המדינות שלהם היא שאין ביטולים מרגע ששילמת). אבל דבר כזה אינו תקף כשמדובר בביטול שהמקום ביצוע, מה גם שכן התקיים הליך של צ'ק אין מלא (וגם ניתן כרטיס / מפתח לפתיחת הקפסולה). 

כל זה ביחד, פשוט מסריח (מזיעה, וגם מחוסר נימוס). לקחת רעיון ממש יפה במובהק, ולהפוך אותו לסתם עוד זבל תל אביבי, שייסגר בוודאות בעוד שנה שנתיים, פשוט כי התיירים יחרבנו עליו ביקורות שליליות, וכי השירות רק יילך יתדרדר (לא שיש יותר מדי לאן לרדת, הוא כבר עכשיו בשפל המדרגה).

תחייך והעולם יחייך אליך בחזרה. תזיע והעולם יזיע אליך בחזרה. אולי אם הייתי פשוט באופן כנוע נכנס לתוך הקפסולה הזאת, שם את הראש על הכרית, מתכסה בשמיכה, וסוגר עליו את המכסה שנראה כמו מכסה של מכונת כביסה, אולי אז הייתי זוכה לשקט האמיתי, לחדווה גדולה, ולהארה אמיתית. כאומר, כל זה נמנע ממני, כולל ארוחת הבוקר המשובחת המובטחת למחרת. פשוט כי THE O POD הם לא בעניין של לתת שירות, הם בעניין של להטריל. 

200 ש"ח ללילה בתל אביב זה אחלה רעיון. תכלס, ה"חדרים" שהם מציעים לא ראויים לתג מחיר /של יותר מ 100 שח. והשירות שהם מציעים כל כך ירוד שהייתי אפילו יורד יותר למטה, ל 80 שח ללילה. 

בינתיים, עד שהעניין הזה יטופל, והעובדים המחורפנים יימצאו מקום עבודה חדש, נאלץ להסתפק, כרגיל ב airbnb ובמה שיש לו להציע על בסיס קבוע בעיר הגדולה (וזה לא מעט אגב, כמעט כל יום יש מציאות). 

האמת, באסה רצינית, ממש התאהבתי במלון הזה ממבט ראשון, מייד כשראיתי את המודעה. הרעיון הוא מדליק. היישום - חרא של יישום, כאילו מי שמנהל את המלון הוא Ai

TROY


הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.